středa 9. července 2014

Běhání

Čaute! :) V dnešním článku, který je o běhání, bych chtěla shrnout, co mě k běhu dovedlo, a co by k němu mohlo dovést i vás. :)

Upozorňuji, že nejsem profesionální běžec, který tu na vás vybalí nějaké odborné názvy. :)

Když jsem začínala s posilováním, bylo mi jasné, že si postavu nebudu chtít jen zpevnit, ale i zhubnout nějaké to kilo. Postupně mi docházelo, že bez sportu to nepůjde. Ale byl tu jediný problém, který se projevoval už v hodinách tělesné výchovy. Na sporty jsem prostě antitalent. Ráda se v televizi na sporty podívám, ale představa, že sama hraju mě děsila. K běhu jsem se dostala také skrz hodiny tělocviku, a to tak, že mi začalo docházet, že běh je jediná věc, na co se opravdu těším. A tak jsem si řekla, proč bych měla spekulovat nad tím, jaký sport mě bude bavit méně, když můžu chodit běhat nezávisle na někom a můžu běhat kdekoliv a kdykoliv.


Běh je vlastně úplně přirozený lidský pohyb, který se s příchodem motorizovaných prostředků začal vytrácet. Lidé jsou rádi v pohodlí křesla před televizí, kde sledují žvásty a lži, díky kterým se akorát naštvou, rádi se dobře nají, a zdraví začínají řešit až když trpí různými zdravotními problémy. Například vysokým krevním tlakem. Dopomáhá k tomu také život v neustálém stresu a napětí. Třikrát do týdne těmto negativním vlivům utíkám do přírody, kde nic neřeším.


Získal si mě ranní běh, kdy pravidelně vybíhám z domu během 7-8 hodiny ranní. Ranní běh jsem si zvolila proto, že ráno na nikoho určitě nenarazím, takže žádné pohledy typu: "Ona jako běhá? To se ještě dělá, jo?" Navíc pak nemusím celý den přemýšlet nad tím, jestli později budu mít na běhání čas. Pokud chcete ranní běh vyzkoušet, tak se určitě vyplatí jít dříve spát. Protože (doufám) chcete běžet plní energie a ne ještě napůl spící. A výčitky typu: "Kdybych se na to vykašlala, tak můžu ještě spát!" Vám běhání spíše zprotiví, než zpříjemní. Pokud se chystáte na ranní běh, tak si před odchodem určitě dejte alespoň sklenici vody. Můžete sníst i nějaké to ovoce, ničemu neublížíte, ale spíš se doporučuje ráno nejíst. Nějaké běžecké boty (vysoká podrážka) jsou snad samozřejmé, nezničíte si klouby, a boty, co pérují po asfaltu jsou lepší jak obyčejné, z kterých by vás bolely i chodidla. :) Samozřejmě nezapomeňte ani na rozehřátí svalů, vaše tělo přeci jen není ihned po probuzení připraveno na běh. Ranní běh vám navíc dodá energii a příjemné naladění do celého dne. Navíc ten skvělý pocit, že pro sebe něco děláte je k nezaplacení. :)


     

















Pokud hodláte začít, určitě se pochlubte! :) Držím palce! Alysasiexx. :) 

2 komentáře:

  1. Ja behani miluju :) snazim se behat kazdy den po skole a ted o prazdninach po praci a oto vic se snazim protoze pres skolu je prece jenom o neco mene casu :) a to casem vybehane telicko stoji za to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě. :) Také jsem si k běhání vytvořila vztah. Přes prázdniny je to super, protože je víc času. Já teda nepracuji, takže tě fakt obdivuju. :) Vypracované tělo je určitě nejlepší. :3
      Děkuji za komentář. ^^

      Vymazat

Děkujeme za komentář! :)